In opdracht van Onlineprofilering.nl, werd het onderzoeksrapport voor Onlineprofilering ontworpen en geïllustreerd. Het onderzoeksrapport richt zich op het online succes van de kleine ondernemer (tot 5fte). In het rapport komt naar voren wat voor keuzes en mogelijkheden er zijn voor kleine ondernemers in online marketing. Sociale media als Twitter, LinkedIn en Facebook als ook blog systemen als WordPress komen aan bod.
Concept ontwikkeling voor onlineprofilering
Als concept voor de vormgeving en illustraties is de marketing wijsheid: “liever een grote vis in een kleine vijver, dan een kleine vis in de oceaan” gebruikt. Als kleine ondernemer ben je een kleine vis in de oceaan en door je flink verstaanbaar te maken kan je er voor zorgen dat iedereen toch rekening met je houdt en je inschakeld. Kortom hoe kan je er voor zorgen dat je makkelijker te vinden bent (jezelf groter maakt) in een markt vol met aanbieders. Dit concept vertaald zich in het visje dat onderzoekt, uitwerkt, verteld en ervaart hoe het is om online te communiceren.
Zelf ook onlineprofilering?
OP3N zet ook online media strategie in voor ondernemers. In deze strategie worden verschillende tools bekeken en geoptimaliseerd. Zo kunt u denken aan social media als Twitter, Facebook, LinkedIn, Youtube en Google+, maar ook aan zoek machine optimalisatie, bloggen, website teksten schrijven, zoekwoorden strategie en online acties. Alle bekende maar ook onbekende social media kunnen aan bod komen en met een beetje creativiteit en inventiviteit kan u ook een eigen actie opzetten. Uiteraard vergt een dergelijke social media actie via internet veel commitment en tijd. Nieuwe informatie en prikkelen zijn sleutelwoorden voor online succes, en deze twee componenten dienen voldoende benut te worden. U kunt zelf een strategie bedienen maar OP3N kan dit ook voor u doen. Laat uw gegevens achter voor meer informatie over online profilering.
0 reacties