Hoe bekende Nederlanders één slimme verleidingsstrategie inzetten

door | 18 feb 2022

Zo’n 20 jaar geleden werkte ik als broekie-art-director in dienst bij een reclame bureau. Wij hadden hier veel klanten in de media industrie. Zo ontwierpen we de Nederlandse posters en dvd hoezen voor films (Die Hard, James Bond) en maakten we diverse verzamelboxen voor Amerikaanse tv series (Prison Break, Boston Legal).

Diverse Nederlandse artiesten maakten ook gebruik van onze photoshop skills. Vaak kwamen deze artiesten met een foto van zichzelf om te gebruiken voor op de CD hoes. En zodra ze het eerste printje zagen kwamen de vragen…

  • kan je dat pukkeltje weghalen,
  • de wallen onder m’n ogen wegpoetsen
  • en nu je er toch mee bezig bent: kun je mijn ogen smaragd-groen maken?

Één standaard actie had ik dan sowieso al toegepast: het “Pikante films trucje”.
Want wat niemand mocht weten… wij maakten ook de ontwerpen voor een aantal importeurs van pikante video’s.

Maar er was altijd één probleem met deze vlezige films. De importeur had voorbedrukte schijfjes en alleen een geprint A4-tje met de namen van acteurs als “Big Ben” of “Betty Boops”. Maar geen hoesjes en dus ook geen plaatjes voor op het hoesje.

Om aan een verleidelijk omslagbeeld te komen, moest iemand de film bekijken en een stilstaande foto maken (gelukkig had ik een oudere collega die hier -vrijwillig- expert in was). Maar omdat de films vaak gemaakt waren onder beroerd studio licht, keek je vooral tegen veel wit bleke billen aan.
Omdat niemand verleidt wordt tot het consumeren van lijkbleke lijven in TL-licht, moesten deze dus lekker gebruind worden voor op het hoesje.

Het trucje
De standaard was om een kleur te maken van twintig delen magenta en dertig delen geel. Dit vlezige kleurtje spoten we dan in dunne -digitale- laagjes over de bleke blote basten van de acteurs en actrices.
En zo werden ook heel wat Nederlandse artiesten “pikant ingekleurd”. Want zij wisten donders goed: om je beste beentje voor te kunnen zetten, moet je spectaculaire content tonen.

Waarom jezelf goed presenteren helpt?
Het is al jaren bekend in de psychologie:
Bij het zien van knappe of verzorgde mensen creëren we zelf een “halo-effect”.
Wanneer we iemand knap vinden, vinden we ze meestal ook aardiger, talentvoller, deskundiger en betrouwbaarder. We kunnen er bijna niets tegen doen. Al ons vertrouwen, alleen maar op basis van de presentatie.
We nemen een verkoop praatje dus eerder serieus, van een verzorgd uitziend persoon of een spectaculair bedrijf.

De verpakking van je business (je merk en branding) is dus van enorme invloed op jouw succes.

Wil jij ook verleidelijk voor de dag komen en niet bleek afsteken bij je concurrenten?

Ik help je graag aan een trucje waardoor je merk van binnenuit gaat gloeien en je keihard voor de dag komt.

Wat OP3N Voor Jou Kan Doen?

 

Laat je inspireren tijdens een merkwaardige date!

Succesvolle branding

Bekijk

 

 

 

0 reacties