Merkidentiteit Ropaflex

1. OP3NINGSZIN
De merkidentiteit van Ropaflex:

Proactief &
Flexibel

merk in actie

Tijdens een koffietafelgesprek hebben wij samen de merk positionering van Ropaflex bepaald.

Spelenderwijs zijn we opzoek gegaan naar merkwaarden die passend zijn bij de naam en de dienstverlening. Met als uitkomst:

Kleding advies van Ropaflex is proactief en de reden waarom klanten terug blijven komen. Want: advies over een brandveilige werkbroek is best fijn als je vijftien lassers in dienst hebt.

Daarnaast biedt Ropaflex meerdere uiteenlopende collecties en bedienen ze zowel grote als kleine ondernemers, dat maakt ze zeer flexibel!

De op3ningszin is gebaseerd op:
Storytelling, zingeving aan de naam, merk positionering. Onder andere op basis van de Why, How en What methode van Simon Sinek.

merk in actie

Voor het nieuwe logo ontwikkelden we een uniek lettertype. De X straalt met name de flexibiliteit en beweging uit.

Deze kenmerken hiervan komen ook terug in de activerende illustraties. Wanneer je er op let, zie je dat alle kleding in beweging is (één mouw naar voren en één mouw naar achter). 

De pay off mocht stoer en veelbelovend worden voor een internationale doelgroep, daarom maakten we de keuze voor Engels en activatie:
The Business Outfitters.

Cr3atie van:
merkidentiteit, corporate identity, webdesign, content creatie, visual identity, merkverhaal in copy en beeld

2. CR3ATIE
De branding van Ropaflex

Solide En
Toch Elegant

Het speciaal voor Ropaflex gedesignde font is gebaseerd op een kleerhanger.
het naam logo van Ropaflex bevat smalle typografie met openingen en een "swingende" X die flexibiliteit en actie illustreerd.
Kort en overzichtelijk laten zien wat je te bieden hebt gaat het snelst met plaatjes. OP3N selecteerde de diensten en illustreerde deze in Ropaflex stijl.
Het kleurenspectrum van Ropaflex is actief, alarmerend en heeft toch een zachte touch. Het stippel lijntje staat voor de stiksels.
De speciaal voor Ropaflex gemaakte kleding illustraties, onderstrepen beweging en flexibiliteit door de naar voren en naar achteren wijzende mouwen of broekspijpen.

3. OP3N FOR BUSINESS
Aan de slag met marketing

Business met de
Outfitters

merk in actie

De nieuwe branding hebben we het eerst toegepast in het webdesign. Daarna is het in de marketingmix gegaan en heeft het zich inmiddels doorvertaald naar diverse uitingen zoals:

– social media campagnes
– nieuwsbrieven
– bedrijfsauto belettering
– eigen bedrijfskleding
– signing

De stijl van OP3N zit Ropaflex als gegoten en ze dragen haar met trots.

Leuke activerende kerst actie, waarbij engagement gemotiveerd wordt onder collega's.
In de socials wordt de noodzaak van werkende bedrijfskleding onderstreept. Mooi en functioneel door goed advies!
Eigentijds design van de eigen bedrijfskleding laat zien dat bij deze onderneming begrepen wordt wat ze te bieden heeft aan haar klanten.
De huisstijl van Ropaflex zit haar als gegoten en de herkenbaarheid is dan ook maximaal.

Ook Behoefte
Aan Een
Passend Merk?

logo in actie

Wil jij ook flaneren met een strak logo, duidelijke merk propositie en een krachtig verhaal?

OP3N helpt je graag om jouw beste kanten te belichten.
Dus twijfel niet langer en…

MEER ZIEN?

Dit Bedrijf Is
Ook OP3N

Ux en Grid design vtwonen

Bekijk

 

 

 

OP3N merkburo, een krachtig merk in 3 stappen

Primulastraat 52
3812 WS Amersfoort

Primulastraat 52
3812 WS Amersfoort