fbpx

De uitdaging

De Wijnacademie heeft een zeer brede doelgroep en een mooie huisstijl, maar geen vast stramien voor externe communicatie. Om duidelijk 1 afzender te hebben moet dit worden gecommuniceerd over alle producten.

De oplossing

Een nieuwe visuele richtlijn ontwikkelen waarin alle producten herkenbaar worden als “familie” van elkaar. Dit betekend nieuwe vaste elementen en stijlen ontwikkelen die dragend zijn voor de hele communicatieve huisstijl.

De door OP3N ontworpen folder bepaalde de nieuwe stijl voor de Wijnacademie.
OP3N werkte actief mee aan de ontwikkeling van nieuw en herkenbaar lesmateriaal voor de Wijnacademie.
De nieuwe Wijnacademie website maakt inschrijven voor open dagen, opleidingen en examens een stuk eenvoudiger.

Tabjes als leidraad voor verschillende communicatie doelen

Door het ontwikkelen van kleuren-tabs en het toe passen van deze kleuren op de drie pijlers van de Wijnacademie wordt de communicatie duidelijker en transparanter.

Vaste vormen voor tekst en beeld

Personen en iconen worden altijd in een cirkel met rode rand geplaatst, hierdoor ontstaat herkenning en vormentaal. Door het gebruik van maar 1 lettertype familie (met hierbinnen een paar variaties) is de leesbaarheid rustiger en overzichtelijker geworden.

De resultaten mogen er zijn!

Vanwege de herkenning is duidelijker geworden waar je moet zijn als je iets wilt weten over wijn. Dit maakt dat het aantal aanmeldingen voor de open dag van de Vinologenopleiding binnen een jaar tijd is verdubbeld.

Een leuke bijkomstigheid hierbij is de toevoeging van een webshop op de website die directe aankopen en inschrijvingen eenvoudiger maakt. Hierdoor komen bezoekers vaker terug en is de site een backbone geworden voor wijnfanaten en wijnonderwijzers.

Ook Behoefte
Aan Een
Passend Merk?

logo in actie

Wil jij ook flaneren met een strak logo, duidelijke merk propositie en een krachtig verhaal?

OP3N helpt je graag om jouw beste kanten te belichten.
Dus twijfel niet langer en…

MEER ZIEN?

Dit Bedrijf Is
Ook OP3N

Ux en Grid design vtwonen

Bekijk

 

 

 

Koffie, Thee
Of Een Krachtig Merk?

logo in actie

Netwerken en ondernemen is er op uit gaan.
Aan de koffietafel worden de mooiste plannen gesmeed en bondjes gevormd!  

Kom, laat iets van je horen en plan een merkwaardig gesprek?

OP3N merkburo, een krachtig merk in 3 stappen

Vrijheidslaan 51
3861 JC Nijkerk

Vrijheidslaan 51
3861 JC Nijkerk